Periodontoloji İşlemleri

TEDAVİLER

Periodontoloji

Periodontal hastalıklar dişeti ve dişleri destekleyen diğer dokuları etkileyen iltihabi hastalıklardır. Bu hastalıklar erken dönemde teşhis edildiklerinde kolay ve başarılı bir şekilde tedavi edilebilirler. Dişeti hastalığı toplumumuzun çoğunluğunu etkileyen bir hastalık olmasına rağmen; etkeni, sonuçları ve tedavisi konusunda çok az bilgiye sahip olunan ve sinsice seyreden bir hastalıktır. Dişeti hastalıklarının önlenmesi veya tedavisi; doğal dişlerin korunması yanında, daha rahat çiğnemenin ve daha iyi bir sindirimin sağlanması gibi diğer faydaları da beraberinde getirir.

Sağlıklı dişeti, portakal kabuğu gibi hafif pürüzlü, diş ile olan sınırı düzgün bir hat halinde ve pembe renkli bir görünümdedir. Sağlıklı diş eti fırçalarken veya yemek yerken kanamaz.

Periodontal hastalıklar dişeti iltihabı (gingivitis) ile başlar. Yani, gingivitis periodontal hastalığın erken dönemidir. Bu dönemde dişetleri kanamalı, kırmızı ve hacim olarak büyümüştür. Erken dönemde çok fazla rahatsızlık vermeyebilir. Tedavi edilmezse hastalık periodontitise ilerleyerek dişeti ve dişleri destekleyen alveol kemiğinde de geri dönüşümsüz hasar oluşturabilir.

Periodontitis, periodontal hastalıkların daha ilerlemiş bir safhasıdır. Dişleri destekleyen dokularla birlikte alveol kemiğinde hasar oluşur. Diş-dişeti arasında “periodontal cep” varlığı enfeksiyonun yerleşimini ve hastalığın ilerlemesini kolaylaştırır. Hastalık ilerledikçe dişler sallanmaya başlar, hatta çekime gidebilir.

Diş Eti Hastalığının Belirtileri

• Kanama,
  • Dişetinde şişme ve kızarma,
  • Dişetinde çekilme ve açığa çıkan kök yüzeylerinde hassasiyet,
  • Dişeti kenarlarında veya dişler arasında, diş taşlarına bağlı olarak görülen siyah alanlar,
  • Diş ile dişeti arasından gelen iltihap,
  • Dişlerde görülen sallanmalar, uzamalar, dişlerin yer değiştirmesi,
  • Ağızda kötü koku ve tat.

Periodontoloji Anabilim Dalı Kliniğimizde Uygulanan Tedavi Hizmetleri

Dişeti Hastalıklarının Teşhis ve Tedavisi

Cerrahi ve cerrahi olmayan tedaviler.

Cerrahi Olmayan Tedaviler

Diş yüzeyi temizliği, kök yüzeyi düzleştirmesi, küretaj işlemleri, oklüzal düzenlemeler.

Cerrahi Tedaviler

Dişeti çekilmelerinin cerrahi tedavisi, dişeti büyümelerinin cerrahi tedavisi, dişeti hastalıklarına bağlı gelişen doku kayıplarını tedavi etmek için cerrahi uygulamalar, kemik greftleri, membran uygulamaları, yumuşak doku greftleri, dişeti estetiği için cerrahi uygulamalar.

Lazer Uygulamaları

Cerrahi olan ve cerrahi olmayan tedavilerimiz lazer destekli olarak da yapılmaktadır.

TEDAVİYLE İLGİLİ SIKÇA SORULANLAR

Cerrahi Operasyonlar